Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /customers/6/9/6/matteandshimmer.nl/httpd.www/wp-content/plugins/pathomation/public/class-pma-wordpress-public.php on line 107 Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /customers/6/9/6/matteandshimmer.nl/httpd.www/wp-content/plugins/pathomation/public/class-pma-wordpress-public.php on line 111 Warning: Undefined variable $sessionId in /customers/6/9/6/matteandshimmer.nl/httpd.www/wp-content/plugins/pathomation/public/class-pma-wordpress-public.php on line 118 Warning: Undefined variable $url in /customers/6/9/6/matteandshimmer.nl/httpd.www/wp-content/plugins/pathomation/public/class-pma-wordpress-public.php on line 119 Beauty conspiracy theorieën | Zou het waar zijn? | MATTE & SHIMMER
beauty complot theorieën

Beauty conspiracy theorieën | Zou het waar zijn?

Complottheorieën in de beauty wereld

Ook in de beauty wereld vind je soms mysterieuze verschijnselen. Soms valt het niet zo op, totdat je erover na gaat denken… Klopt dit wel?

 

Uitverkocht … of toch niet?

Dit hangt wellicht een beetje op het randje tussen een complottheorie en sneaky marketing. Een beetje grijs gebied dus. In ieder geval iets om vraagtekens bij te zetten.

Je kent het wel, want het gaat 9 van de 10 keer zo: dat populaire product is in een mum van tijd na release uitverkocht. En dan volgt er een restock, die ook snel weer uitverkocht is. Zo kwakkelt het een tijdje door. Je zou denken -vooral de grote merken- wel een goede inschatting kunnen maken van de verkoop en hoeveel producten ze op voorraad moeten hebben voor een release. Spoiler: die informatie hebben ze ook. Want je kan me niet wijsmaken dat een mega bedrijf met hele afdeling aan personeel, onder andere voor het analyseren van verkoop en statistieken, die informatie niet gewoon heeft liggen.

De conspiracy? De kans dat merken stiekem gewoon extra voorraden aan producten hebben liggen. Want als jij iets wil kopen, en het is uitverkocht, ligt de fear of missing out op de loer. En dan schrijf je je toch maar in de voor de nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van de restock. Misschien stalk je net als ik wel de website, Instagram en Twitter. Alles voor dat mooie, nieuwe product!

Het mysterie achter de Kat von D eyeliner

Heel het internet ging los. Wat is er aan het handje? Een make-up fan maakte voor de lol de fullsize én mini Kat von D Tattoo Liner open. Het resultaat zorgde bijna voor een social media oorlog, want de tube waar de eyeliner inkt in zit bleek in beide formaten Tattoo Liner even groot! Dan ga je toch even nadenken. Worden we opgelicht? Zit er gewoon even veel eyeliner in een fullsize en een mini?!

 

 

Het was een spannende complottheorie, maar Kat von D maakte al snel in een post bekend dat de tubes misschien wel even groot zijn, maar dat er meer inkt zit in de tube van fullsize eyeliner. Aan de tube kan je dus niet zien hoeveel eyeliner inkt erin zit, en er zou niks aan het handje zijn. Laten we hopen dat deze informatie klopt.

Hoe zit dat met die influencer collabs?

Om maar met de deur in huis te vallen: die is echt een complottheorie. Geen mysterieuze of concrete bewijzen. 

Het is al een aardige tijd een trend dat beautymerken producten in samenwerking met grote beauty guru’s uitbrengen. Of het nou om drama of populariteit gaat: dit zijn bijna altijd veelbesproken producten. Toch is het me op gaan vallen dat de reviews en kwaliteit van die collab producten een stuk vaker tegenvallen dan de gemiddelde producten van het merk. En ik geloof eigenlijk wel sterk in ’toeval in business bestaat niet’. Zou er flink bespaard worden op de kwaliteit (en dus ook kosten) van de influencer collabs, met de achterliggende gedachte dat het door de bekendheid van de beauty guru toch wel verkoopt?

Hoe denk jij over deze verschijnselen in beauty wereld?