Blogtalk | Waar ik me aan stoor in de blogwereld

Blogtalk | irritaties in de blogwereld

 

Bloggen is leuk, ik doe het met veel plezier en ik word er nog steeds hartstikke blij van. Maar ik zou mezelf niet zijn als ik niet eens ergens wat over te zaniken heb. Sommige dingen storen me gewoon.

Dat betekent trouwens niet dat ik geen respect voor die blogs heb of ze minder goed vind, het is gewoon niet mijn stijl of pakkie-an.

 

img_12308

 

Met dikke stip op nummer 1: POP UP RECLAMES.

Stop deze waanzin. Zo’n ding popt up in je scherm, je kan meteen niet meer lezen wat je aan het lezen was, leeservaring geruïneerd. Zo’n kleine Facebook pop-up is dan nog het minst erg, hoewel die ook gewoon je hele scherm vult als je op je telefoon zit. Als ik het te veel op een blog tegenkom ga ik ‘m boycotten. Pop ups, blegh. Doe die zooi lekker in je sidebar.

 

Ongeloofwaardige samenwerkingen

Het is heel leuk om samenwerkingen aangeboden te krijgen. Je mag iets moois proberen en je mag het ook nog eens houden. Ik snap dat het verleidelijk is om allemaal aan te nemen, maar doe het niet. Kies wat er echt bij jou en je blog past. Als ik een product niet van m’n eigen geld zou willen kopen, ga ik het ook niet gratis aannemen.

Want als je een beautyblog hebt en je schrijft opeens een artikel over autobanden of fietstassen (ik roep maar wat), ben ik de draad ook een beetje kwijt. Of als je dat product waar je zo lovend over was opeens te koop zet, geloof ik het ook niet meer helemaal. Dat laatste is eigenlijk een andere zaak, waar ik nog wel wat meer over te zeiken heb.

 

drogisterij make-up look review

 

Ontvangen spullen doorverkopen

Niet iets wat ik streng in de gaten houd –ain’t nobody got time for that- maar ik heb het wel eens op social media voorbij zien komen: een product dat gratis is gekregen doorverkopen. Ja, het is je eigendom. Ja, je hebt moeite en tijd in het blogartikel gestoken waardoor je het product verdiend hebt. Wat je jezelf ook vertelt om het recht te praten: ik vind het niet chill.

Je schaadt er het imago van het bedrijf en product mee, je beïnvloedt hun marketingstrategieën ten nadele en het staat ook een klein beetje gierig, naar mijn idee.

 

Dezelfde artikelen opnieuw plaatsen

Ook niet iets wat ik mega vaak zie, maar ik raak gewoon in de war. Huh, heb ik dit niet al een keer gelezen? Waarom? Wat is het doel?

 

‘Erg leuk xxx’

Een oude bekende irritatie. Volgens mij stoort iedereen hier zich aan, en toch blijft het mega veel gebeuren: een reactie waar alleen maar in staat ‘leuk!’.

Ik weet dan dat je het artikel niet hebt gelezen. Je bent niet verplicht om te lezen of reageren. Doe het dan gewoon niet. Het heeft ook geen invloed op of ik dan weer terug ga commenten op die andere blog of niet, dat doe ik gewoon wanneer ik er zin in heb.

 

Mascara-, zeepjes- en crèmereviews

Dat andere bloggers ze schrijven en maken vind ik prima, soms ook best wel leuk en dan laat ik ook een reactie achter. Maar om ze zelf te maken; vreselijk. Ik maak echt bijna nooit reviews van deze producten.

Het voelt gewoon zo ongemakkelijk. M’n wimpers zijn bijna non-existent, dus het verschil van een mascara zie je toch bijna niet. Bij zeepjes en crèmes zijn foto’s eigenlijk overbodig. Dan heb je het laten zien, en dan? Ik bak er niks van en heb geen idee hoe ik het interessant moet maken, sorry.

 

Wat zijn jouw irritaties?

 

 

Vat het allemaal niet al te zwaar op, ik lees alle andere blogs die ik volg (en dat zijn er aardig wat) met veel plezier!