makeup beauty influencer samenwerkingen

Hebben influencer collab beauty producten nog wel toegevoegde waarde?

Influencer collab make-up releases –

De influencer collab items blijven als paddenstoelen uit de grond schieten. Er lijkt maar geen einde aan te komen. Het laatste nieuws: Jeffree Star brengt een collab met Morphe uit en Jackie Aina brengt in samenwerking met Anastasia Beverly Hills haar eigen palette uit.

Het lijkt de ideale win-win situatie, zo’n merk-met-influencer-collab. De influencer en het make-up merk kunnen profiteren van elkaars naamsbekendheid en zo een breder publiek aantrekken. Voor een influencer is het natuurlijk ook een enorme mijlpaal en prestatie om met een enorm merk samen te werken. Helemaal top! Voor hen dan.

En de consument dan?

Misschien ligt het aan mij, maar er lijkt helemaal niets vernieuwends of spontaan meer aan zo’n collab product. Toen deze hype nog nieuw was wilde ik dan graag het product kopen als ik fan was van de influencer, om diegene te supporten, maar dat is nu praktisch niet eens meer haalbaar. Zo veel zijn er.

Een ander nadeeltje vind ik dat bij een deel van deze influencer collab producten de kwaliteit van het merk opeens lijkt te zijn gedaald. Het lijkt wel alsof ze denken, ‘de naam die erop staat verkoopt toch wel’. En dat voelt een beetje misleidend. Ik zou toch graag op z’n minst de kwaliteit willen die in de lijn der verwachting van het merk ligt.

Het kan ook wel weer mooi

Aan de andere kant: als ik iets mooi vind koop ik het toch wel, of er nou de naam van een Youtube’er op de verpakking staat of niet. Want eerlijk is eerlijk; er zijn ook prachtige en enorm succesvolle collabs uitgekomen. We zijn de Champagne Pop highlighter van Becca nog niet vergeten, toch? Hoewel ik dan ook weer denk dat die highlighter sowieso een succes was geweest, of het nou een collab was of niet …

Voor alles zijn natuurlijk voor- en tegenargumenten. Of de merk-influencer-beauty-collab-hype nou door blijft zetten of verdwijnt, hoop ik in ieder geval dat merken aan creativiteit en kwaliteit blijven denken. Zo lang dat er is, kan ik er allemaal wel mee leven.

Vind jij dat er te veel merk x influencer collab producten uitkomen? Of vind je het juist wel tof?

Posts created 698

4 gedachten over “Hebben influencer collab beauty producten nog wel toegevoegde waarde?

  1. Hi! Ik ben van mening dat influencer collabs zeker nog wel toegevoegde waarde hebben. Neem maar eens de collab van Jackie Aina en ABH. Ze heeft samen met ABH een pallete gecreëerd met kleuren die ook draagbaar zijn voor de donkere huid. Ik heb zelf een donkere huid dus voor mij is het zeker fijn als er influencers zijn die hier aandacht aan besteden. Zo heeft ze dat ook gedaan met haar collab met Too Faced. Hier heeft ze meer donkere foundation kleuren gecreëerd in de Born This Way lijn. Dus voor mij persoonlijk heeft het toegevoegde waarde als het een goed doel heeft en om kwalitatief goede producten gaat. Groetjes!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde berichten

Type je zoekwoorden hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk ESC om te annuleren.

Terug naar boven