Kylie Jenner Lip Kit dupes bestellen Nederland

Trucs die make-up bedrijven gebruiken om te zorgen dat je koopt

 

Natuurlijk kijk je wel even naar de kwaliteit, prijs en achtergrond van een make-up product voordat je het koopt. Maar bedrijven zijn ook niet op hun achterhoofd gevallen: die helpen je besluit om iets te kopen wel even een handje met een aantal trucjes. Hier zijn er een aantal.

 

“Limited edition”

JA, IK HEB HET OVER JOU, COLOURPOP.  In genoeg gevallen betekent “limited edition” gewoon “even kijken of het goed verkoopt”. En het geeft een gevoel van exclusiviteit. Op = op, en je wilt geen spijt krijgen, dus ga je het kopen. Vaak blijft de limited edition geproduceerd worden tot de verkoop verzadigd is. Of het komt gewoon in de vaste collectie. Of hij is “op”, en komt dan weer terug, en komt in de vaste collectie, gaat er dan weer uit en komt daarna toch weer even terug als limited edition. Ik heb het nog steeds over jou, Colourpop. :'( Ik houd van het merk, maar dat gepiel met collecties…

 

Exclusief bij …

Make-up bedrijven, en dan met name de wat luxere merken, maken graag gebruik van een soort omgekeerde psychologie: hoe lastiger het te verkrijgen is, des te meer je het wil hebben. En als iets maar bij 1 bedrijf te koop is kan je het alleen maar daar halen, natuurlijk. Sephora is een voorbeeld van een bedrijf dat het graag exclusief houdt. Veel merken die ze verkopen kun je alleen bij Sephora of het merk zelf kopen. Slimme strategie.

 

Too Faced Sweet Peach review makeup

 

Oh nee, uitverkocht!

En dan ook nog helemaal op social media schijnheilig gaan doen van ‘o nee wauw, hadden we helemaal niet verwacht! Wat gaaf! Dankjewel!!1!11!’ Niet alle bedrijven doen dit, maar er zijn er genoeg die het wel doen: er is bijvoorbeeld een voorraad van 20.000 stuks geproduceerd, maar er zijn er maar 5000 op de site gezet. Die kleine voorraad gaat er natuurlijk mega snel doorheen, waardoor iedereen zich helemaal uit de veren stresst om het product in handen te krijgen. Vervolgens is er een paar dagen of een week later  op magische wijze een restock. Waarbij de volgende lading van 5000 producten de deur uit gaat, als we het over dit voorbeeld hebben. Ik verzin dit trouwens niet: Nikkietutorials heeft het hier een keer in een collab video met Shane Dawson over gehad.

 

Veel te mooie verpakkingen

Deze kennen we allemaal wel. Sommige merken maken gewoon veel te verleidelijke verpakkingen. Zodra ik het zie voel ik me als een verwend kind in een mega grote snoepwinkel. Ik zou bijna over de grond gaan rollen en gillen, want IK WIL HET! TOO PRETTY! Bijna kortsluiting in m’n hoofd. Het moet er komen hoor. Ik zwaai alvast m’n geld uit.

 

Wat vind jij van de trucs die bedrijven gebruiken? Vind je het een eerlijke manier van verkopen?

Posts created 690

12 gedachten over “Trucs die make-up bedrijven gebruiken om te zorgen dat je koopt

  1. Van restocks word ik ook nerveus. :’) Ik denk nu bijvoorbeeld aan de JSCxMannyMUA collab… Uitverkocht! Ah nee, toch niet, restock! Uitverkocht. Grapje, hier is de bundle opnieuw. Ennn nog een keer, maar nu met een extraatje erbij, waardoor er vast mensen zijn die de bundle opnieuw kopen!
    Oh, en van mooie verpakkingen schiet ik toch ook vrij snel in ekstermodus, haha!

  2. ja, die mooie verpakking is een goede! Vorige week was ik in Madrid en daar zag ik opeens hele mooie blushers in de vorm van een hart, maar de kléur was ook echt gaaf! Roze met een glansje, precies zoals ik een blusher hebben wil. Ik kijken op de ingrediëntenlijst, en er zat echt alleen maar rotzooi in. Die heb ik dus lekker laten liggen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde berichten

Type je zoekwoorden hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk ESC om te annuleren.

Terug naar boven